Idraet Blue

Idræt

For dig der gerne vil åbne øjnene for nye sportsgrene, men samtidig dyrke de kendte!

Du kommer til at udfordre dig selv, afprøve grænser, være fysisk aktiv, og du får en masse gode oplevelser sammen med andre idrætsinteresserede.

Du behøver ingen forkundskaber for at vælge linjen, når blot du har viljen og lysten til at bevæge dig og afprøve nye sportsgrene – vi har idræt fire gange om ugen.

Forside Surf

Idræt på Ingstrup Efterskole

På Idrætslinjen dyrker vi fællesskabet gennem en blanding af idrætsaktiviteter og oplevelser.

Både drenge og piger kan vælge denne linje, hvor vi primært arbejder med styrkelsen af kompetencer i sportsgrene som klatring, bowcombat, kite landboarding, fitness, surfing, badminton, karate, volleyball og floorball.

Derudover vil du også komme til at arbejde med din grundform gennem aktiviteterne spinning og løb.

I løbet af året vil du desuden få mulighed for at deltage i efterskolestævner som NM i volleyball, floorball eller badminton.

G2A2677
IE Action Drage 026

Faciliteter

Du bruger mange timer udendørs på Idrætslinjen, men hen over året vil vi i træningen også gøre brug af skolens veludstyrede hal med et nyt moderne fitnesslokale og træningssal.

Læs mere om faciliteterne

"Det fedeste ved idrætslinjen er helt klart de mange forskellige aktiviteter, vi laver, og vi har et super godt sammenhold. Vi har en strand 1 ½ km. herfra, som vi gør godt brug af, og så har vi et mega fedt klatretårn".

Malou, idrætslinjen årg. 20/21

Klatretårn (1)
Bowcombat
IE Action Drage 017
R6 0593
G2A2757
177625080 10151573654389995 8944142920903881895 N
På Standen Håndstand (2)

Ud i naturen

Mange af vores aktiviteter er vejrbetinget og foregår ude, så du skal kunne lide at være ude i naturen.

Vi benytter bl.a. stranden og klitterne, når der er kite landboarding og surfing på programmet. Derudover bruger vi det 14 meter høje klatretårn samt andre udendørs områder.

Da Vesterhavet ligger lige uden for døren, er det oplagt, at vi bruger tid på at surfe. Vi har dog ikke en surf-instruktør, men så er det godt, at de har flere af dem i Løkken, som ligger i kort afstand fra skolen.

Her samarbejder vi med North Shore Surf. Vi surfer i sensommer og forår/sommer - er vejret ikke til at komme på surfbrættet, så træner de anden relevant træning med jer.

Da der er elementer af outdoor og adventure på linjen, vil du af sikkerhedsmæssige årsager lære om vindforhold, sikkerhed, udstyr samt førstehjælp.

Du kan kombinere to linjefag

Se mere her