Musik Blue

Elsker du musik, så er der her, du skal være!

Ingstrup Efterskoles musiklinje er for dig, der brænder for musik og gerne vil blive bedre til at spille, synge og/eller producere musik. På Ingstrup Efterskole har du mulighed for at øve dig og spille med andre samt arbejde i studiet hver dag - hele året.

Vi har linjefag fire gange om ugen og derudover har du mulighed for at vælge musik som periodefag, som er individuel undervisningstid med sang eller et instrument.

Musik på Ingstrup Efterskole

Sanger/musiker/Producer

Undervisningen på musiklinjen foregår som klasseundervisning, i sammenspilsgrupper og som individuel undervisning i et soloinstrument.

I den individuelle undervisning bliver du udfordret til at udforske et instrument, både praktisk og teoretisk, og du får udvidet din forståelse og dine evner, uanset om du er sanger eller instrumentalist. I sammenspilsgrupperne øver vi det at spille sammen og lytte til hinanden, og samtidigt lærer du om andre instrumenter end dit hovedinstrument. Du vil desuden få en generel undervisning i hørelære, rytmeforståelse, musikteori og musikhistorie.

Du kommer dels til at spille og synge i forskellige stilarter og vi lægger stor vægt på, at du også lærer at skrive dine egne sange og melodier, så du kan bruge musikken som et kreativt redskab til at formidle dine følelser og meninger.

Du kan også vælge musiklinjen for at blive producer. Her bruger vi mere tid på at sætte os ind i studiets mange muligheder og komponere elektronisk musik. Det kan være indenfor mange genrer, og også her stifter du bekendtskab med den nødvendige musikteori. P.t. arbejder vi med programmet Logic.

IE Musik 001
Trommespiller

Faciliteter

Uanset om du vil spille/synge eller producere, bliver alt, hvad vi laver selv, indspillet i vores studie. Som en naturlig del af dette bliver du også undervist i relevant sangskrivningsteori og studieteknik.

Vi har et stort musikhus med fem øvelokaler, en koncertsal og to lydstudier. I lydstudierne har du mulighed for at indspille dine sange i høj kvalitet, som du kan lægge på Soundcloud eller din telefon. Du kan også lave musikvideoer til Youtube, så kan du og dine kammerater kan gå og lytte til dit seneste hit.

Læs mere om faciliteterne

”Det er rart at vide, at hvis jeg keder mig, eller føler mig overvældet af alle menneskerne, så kan jeg bare gå over i musikhuset og enten sætte mig til at spille klaver eller sætte mig til at lære at spille guitar. Jeg kan selvfølgelig også synge karaoke med et par venner”.

Laura Elise, musiklinjen årg 19/20

249288633 10151639289244995 3546256035333668914 N
G2A5318
Musik På Ingstrup Efterskole
Musikdreng I Blåt Lys
120347546 10151482507654995 6987692835587099321 O
Tre Drenge Rapper

Optræden

Formålet med det hele er også at komme ud og trykke den af - også for producere.

Du kommer til at optræde på og uden for skolen, til fællestimer, arrangementer med andre musikefterskoler og lignende. Vi deltager bl.a. i Musikringens Musikfestival på Skråen. Derfor er en del af musikholdets undervisning også fokuseret på at gøre dig mere sikker i at optræde. Sidst på året er der et større show I skal øve til og optræde med, sammen med skolens Dancelinje – her skal I spille live og danserne er med til at fylde rammen ud for et forrygende show.

Vi har noget til dig, uanset om du lige er begyndt at spille på et instrument eller er super øvet og gerne vil videre med musikken og evt. ind på MGK eller konservatoriet. Men det er også for dig, som bare har siddet og nørdet med beats på en computer og gerne vil videre med det.

Du kan kombinere to linjefag

Se mere her