Offentlig information

Her kan du finde mere information om skolen, herunder også informationer jf. undervisningsministeriets krav til efterskolers hjemmesider.

Skolens CVR: 61971114

Nemhandel (NHR): EAN 5790002647406

Hovedbygning Bagfra
Luftfoto

Bestyrelse og skolekreds

Skolens repræsentantskab består af alle interesserede over 18 år, som ønsker at være en del af Ingstrup Efterskole.
Bestyrelsen vælges fra og af repræsentantskabet ved den årlige generalforsamling.
Medlemskabet koster 50 kr. om året.

Bestyrelsen består af:

• Torben Reese, bestyrelsesformand
  • Birgitte Nielsen, næstformand
  • Gitte Krogh
  • Peter Dahl
  • Palle Kjær
  • Kingo Andersen Jensen
  • Søren Ørgaard

Vedtægter

Vedtægterne er offentliggjort på hjemmesiden den 19. april 2017. Vedtægterne er godkendt på generalforsamlingen den 26. maj 1999 og indgået til Ministeriet den 15. maj 2000.

Efterfølgende er vedtægtsændringer vedtaget på den ordinære generalforsamling d. 10. maj 2021 og offentliggjort på hjemmesiden d. 3. juni 2021.

Se vedtægterne her

Indholdsplan 2023/24

Indholdsplanen indeholder også skolens værdigrundlag, evaluering af skolens samlede undervisning og opfølgningsplan for evalueringen samt undervisningsmiljøvurdering.

Se indholdsplanen her

Årsplan 2023/24

kan ses i indholdsplanen (side 25).

Nøgletal

Se resultat af skolens karaktergivning

Elevernes overgangsfrekvens til anden uddannelse

Information til vores gæster

Vi tager mange billeder og videoer - også af vores gæster. Billederne lægges ofte op på skolens sociale medier, f.eks. Facebook, Instagram og skolens hjemmeside. Du kan gøre indsigelse imod, at vi anvender et billede af dig. Du har også ret til at gøre indsigelse efter at billedet er offentliggjort.

Persondatapolitik

Her redegøres der for hvordan Ingstrup Efterskole anvender de personoplysninger, du efterlader dig, når du besøger skolens hjemmeside.

Læs om persondatapolitikken her

Skolens SoMe politik

Formålet med vores sociale medier er

• At vise dagligdagen, aktiviteterne, efterskolelivet m.m. til elevers nære relationer.

• At markedsføre skolen via annoncering, opfordring til delinger, invitationer til at besøge skolen og lign.

Profilerne er ikke et offentligt debatforum. Det er til enhver tid skolen, der bestemmer indholdet på siderne.  Indlæg af kommerciel art slettes. Indlæg med karakter af chikane slettes.

Whistleblower-ordning for efterskoler

Med whistleblower-ordningen giver Styrelsen for Undervisning og Kvalitet alle, der har kendskab til mulige lovovertrædelser eller bekymrende forhold på en efterskole, mulighed for at henvende sig til styrelsen herom og samtidigt få sikret deres anonymitet. Læs mere her.

Kontakt Styrelsen for Undervisning og Kvalitet via whistleblower-ordningen telefonisk eller via en formular