Knus To Piger

Helårlige Valgfag

for 10. klasse

Der undervises 3 eller 4 lektioner pr. fag om ugen. Du skal vælge 1 fag, og kan kun vælge 1, medmindre du ønsker både Tysk og Fysik/kemi. Her er det muligt at vælge begge, da det er prøvefag (FP10 – Folkeskolens prøver 10.klasse).

Tysk

Undervisningen er prøveforberedende til FP10, og fortsættelse af faget tysk fra folkeskolen. 4 lektioner pr. uge.

Fysik/kemi

Undervisningen er prøveforberedende til FP10, og fortsættelse af faget fysik/kemi fra folkeskolen. 3 lektioner pr. uge.

Spansk

Undervisningen vil forberede dig på overgangen til spansk på en gymnasial uddannelse. Vi vil komme rundt om den spanske kultur, bl.a. med temaer om spansk mad, dans og musik. 3 lektioner pr. uge.

Sport10

Et valgfag for dig, der er interesseret i at udvikle dig gennem arbejdet med sport generelt; instruktørrollen, krop, kost og fysiologi, anatomi, stævneansvarlig, sport og fællesskab, kultur og historie, sport og politik, doping osv. Alle områder tager udgangspunkt i sport og du vil arbejde med flere forskellige sportsgrene, teoretisk og med små praktiske øvelser ind imellem. 3 lektioner pr. uge.

Årg. 24/25 kan vælge valgfag her