Linjer

På Ingstrup Efterskole skal du vælge et af linjefagene: Dance, fodbold, håndbold, idræt og musik.

Vi har linjefag fire gange om ugen, så det fylder rigtigt meget i din hverdag, ligesom du skal ud til kampe, opvisning eller optræden om aftenen og i nogle weekends. Det er for alle – du skal bare have lysten og glæden med.

IE Fodbold 003 Beskåret
IE Handball 32
IE Action Drage 010
IE Action 018
G2A2676
IE Musik 006
IE Musik 001
4 (1)

Kombi-linjer

Mange gange vil der være mulighed for at kombinere dit førstevalgs-linjefag med et andet linjefag. Det kan være, hvis du f.eks. har lyst til både at spille håndbold og danse eller være på idræts- og musiklinjen.

En kombi-linje kan f.eks. se sådan ud:
Førstevalgs-linjefag: Fodbold, 2 gange om ugen.
Andetvalgs-linjefag: HÃ¥ndbold, 2 gange om ugen.

Dit første linjefag, vil være det linjefag, du ikke kan fravælge, hvis du i starten af skoleåret fortryder, at du har valgt at kombinere 2 linjefag. Det er ikke fordi, vi opfordrer til at man ændre sine valg, men det kan jo gå op for en, at man har gabt over for meget, når først man er i gang med skoleåret.

Der er ingen færdig kombi-pakke for, hvad der kan lade sig gøre, det afhænger af dit skema. Det er et kæmpe puslespil at lægge et skema, hvor mange ting skal tilgodeses, men henover de sidste år er det lykkedes i de allerfleste tilfælde at lave den kombi-mulighed, som eleverne har ønsket.