Fodbold Blue

Fodbold

Når du vil spille masser af fodbold

Ingstrup Efterskole er for både drenge og piger, der gerne vil på en idrætsefterskole med MASSER af fodbold. Du skal blot have lyst til at spille fodbold op til fire om ugen og have vilje til at gøre dit bedste for at fremme din egen og holdets udvikling. Der spilles fodbold ude hele året, også om vinteren, på vores kunstgræsbane.

Fodbold på Ingstrup Efterskole

På vores fodboldlinje deltager vi i DBU-jyllands 11-mandsturnering, hvor du måske vil løbe ind i din gamle klub. Vi deltager også i stævner både udendørs og indendørs i løbet af skoleåret mod andre efterskoler. Her er en af de store højdepunkter Nordjysk Mesterskaber i udendørs fodbold og i vinterhalvåret i indendørs fodbold for efterskoler, hvor vi i løbet af dagen møder mange af de andre efterskoler, der også stiller op. Her vil dine og holdets evner blive testet og du får måske mulighed for at hilse på dine venner fra andre efterskoler. I vinterhalvåret er der også futsalstævne med andre efterskoler.

G2A0158
R6 9877

Faciliteter

Vi træner ude året rundt på vores kunstgræsbane og har også en græsbane til rådighed. Her vil du bruge mange timer, men hen over året vil vi i træningen også gøre brug af vores udendørsarealer og fitnesslokale til alternativ træning så som løb, crossfit, beachfodbold eller andet. udover linjefaget fodbold er det muligt at tilvælge futsal som periodefag.

Læs mere om faciliteterne

“Der er et mega godt sammenhold på fodboldlinjen. Alle kan med alle. Oven i det er vores træner mega hjælpsom”.

Selma, fodboldlinje, årg. 19/20

Fodbold På Stranden
IE S0465
IE Fodbold 003
R6 9700
G2A1483

Personlig udvikling

Undervisningen på fodboldlinjen er baseret på et samspil mellem teori og praksis.
Du lærer bl.a., hvordan vi ved hjælp af gensidig respekt, samarbejde og fair play bygger et hold op.
Vi vil sørge for, at du får en bredere fodboldforståelse og overblik. Din kondition, styrke og smidighed vil blive bygget op og du vil opleve en fodboldtræning, hvor bolden er i centrum.

Goalkeeper Academy

I løbet af året samarbejder trænerne på Ingstrup Efterskoles fodboldlinje med de dygtige målmandstrænere fra Goalkeeper Academy om at dygtiggøre og udvikle linjens målmænd. Træningsforløbet med Goalkeeper Academy bygger på gruppedynamik, således målmændene trænes som et målmandsteam for at opnå synergieffekt målmændene i mellem. Dog lægges der vægt på den enkeltes færdigheder i et professionelt setup med coaching og inspirerende træning, hvor udvikling er i fokus. Træningen udføres af professionelle og erfarne trænere, der har mange års erfaring fra højt niveau eller er uddannet DBU-målmandstrænere.

Du kan kombinere to linjefag

Se mere her