Haandbold Blue

Håndbold

Når du vil spille masser af håndbold

Håndboldlinjen er for alle, som gerne vil træne håndbold tre til fire gange om ugen og være med til at vinde kampe for IE!

Håndbold på Ingstrup Efterskole

Breaking News:

Patrick Wiesmach er timelærer på IE fra næste skoleår.

Vi deltager i JHF-turneringen og gør os klar til sæsonen med træningskampe mod andre klubber eller efterskoler. Vi deltager i Nordjysk Mesterskab for efterskoler med mulighed for at gå videre til Danmarks Mesterskaberne for efterskoler.

Målmænd i fokus

På Ingstrup Efterskoles håndboldlinje har vi også fokus på vores målmænd. Derfor tilbyder vi intern træning til målmænd. Vi vil tage udgangspunkt i dit nuværende niveau og arbejde på, at du bliver en bedre målmand.

R6 0671 Denoiseai Low Light
Håndboldkamp Intens

Faciliteter

Du vil bruge mange timer i skolens veludstyrede hal, hvor der i sensommeren 2020 er lagt nyt halgulv, lavet tribunepladser og bygget nyt moderne fitnesslokale og træningssal. Håndboldlinjen træner også udenfor i løbet af året, bl.a. på beachbaner og på stranden.

Læs mere om faciliteterne

”Nogle af de lærere man har, har jeg både fagligt, men også til mit linjefag og derudover. De oplever en både på gode og dårlige dage, og kommer tæt på en. Man er ikke i tvivl om, at lærerne elsker deres arbejde”.

Elisabeth, håndboldlinjen årg. 19/20

302186779 492214372913187 3391871785680721466 N
R6 0058 Denoiseai Low Light
311951486 549565577178066 5962369760203595908 N
Håndbold På Stranden
R6 0211 Denoiseai Low Light
R6 0757 Denoiseai Low Light
Håndbold På Stranden

Personlig udvikling

Den daglige træning foregår i skolens hal, hvor vi arbejder målrettet med din personlige udvikling indenfor fællesskabets rammer. Her vil fokus primært være de tekniske og taktiske færdigheder indenfor angrebs- og forsvarsspillet.

Den mentale del af spillet er også central, og her vil vi bl.a. opmuntre dig til at tage ansvar på banen. Derfor er din mening meget vigtig for os, så vi sammen kan skabe det bedst mulige resultat. Vi forventer derfor også, at du er målrettet, engageret og vil arbejde hårdt for fællesskabets og dine egne mål. Det skal være drivkraften. Samtidig skal du også være klar over, at niveauet fra år til år kan svinge. Du skal derfor være klar til at give meget af dig selv til de andre på håndboldlinjen – både som holdkammerat og som ven.

Fællesskabet dyrker vi bl.a. ved en ugentlig fællestræning, arrangementer på skolen samt gennem opbakning til hinandens hjemmekampe.

Du kan kombinere to linjefag

Se mere her